RSS

Úgy tartja a közvélemény, hogy Magyarországon nem kifejezetten népszerű a képregényes műfaj. A mai napon megrendezett 6. Magyar Képregényfesztiválon ez nagyrészt ki is derült, de értek meglepetések is a nap során.

A helyszín a már hagyományosnak mondható Gödör klub volt. Cosplayes lányok fel-fel bukkanó csoportjai jelezték, jó helyen járok és rögtön be is álltam a sorba, hogy megváltsam a jegyemet. Néhány szóróanyagot össze is szedtem és miután beléptem átfutottam a napi programot. Éppen zajlott a színpadon a tombola, nyilván az én jegyem még nem volt köztük, így remek alkalom nyílt arra, hogy körülnézzek.

Pár száz ember lehetett legfeljebb a Gödörben, de pont ennyit bírt a hely, alig lehetett odaférni a képregényes dobozokhoz, hogy szemezgessek kicsit a felhozatalból. Úgy 15 standon kínálták a portékáikat a kiadók és a képegényboltok, de azt is mondhatnám, hogy a jól ismert kiadók és képregényboltok. Kicsit bosszankodtam, hogy kifizettem 500 forintot a belépőre és ugyanolyan áron kapom meg a könyveket mint egy könyvesboltban, ahol ingyen van a nézelődés. Ráadásul az új megjelenéseket leszámítva a felhozatal sem volt különösebben érdekes. Üdítő kivétel volt a ComicsInvest.hu standja, ahol a legkülönbözőbb akciókkal kedveskedtek a fesztivállátogatóknak.
 

Persze engem elsősorban a felnőtteknek szóló képregények érdekelnek, a manga és anime részlegeket csak átfutottam. Sajnos ebből adódóan nem is vagyok túl művelt a mangában, de egy szőke parókás lánytól (aki nyilván egy szereplőnek öltözött be valamelyik klasszikusból) megtudtam, hogy a Deathnote talán tetszene nekem is, vagy a Batman-halotti maszk, ami a japán és az amerikai képregény határán egyensúlyoz valahol.

Közben volt még egy tombola amin nem nyertem ismét és megtudhattuk egy előadásból, hogy számítógépen is lehet képregényeket olvasni (hú! tényleg?!). Ezután kezdődött az Alfabéta 2009 díj átadása, amit csak fél füllel hallgattam, mert éppen próbáltam meggyőzni egy srácot, hogy adja el nekem II. János Pál pápa életét feldolgozó Marvel(!) képregényt. Az üzletet sikerült nyélbe ütnünk, de a díjátadóból csak annyi maradt meg, hogy Kép-regény kategóriában a PestBlog.hu alkótói nyertek. Ezután még megittunk egy sört, amit nagyon lassan sikerült megkapnunk és miután megbeszéltük, hogy a The Boys a legjobb jelenlegi sorozat, haza is mentünk.


· 1 trackback

Címkék: képregény beszámoló fesztivál

A bejegyzés trackback címe:

https://kockaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr902023453

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gödör klub 2010.11.06. 16:39:42

Helyszín: 1051 Bp., Erzsébet tér Látogatás: 2010. szeptember 1. 18:20-20:30 > Az igazi neve Erzsébet téri Kulturális Központ és Park! Amolyan zseb Central Park, vagy mi. Adatlap Elé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.